Beslut

Alla dessa beslut.
Hur ska man kunna veta vad som är bra och vad som är dåligt?
Eller det brukar man ju kunna hålla isär.

Men att kunna besluta vad som är ok,
vad som är mycket bättre
och vad som är bäst,
det verkar vara riktigt bökigt.

Och vad är bäst?
Ska man tänka status (hehe tror inte det)?
Ska man tänka intellektuellt eller känslomässigt?
Ska man tänka med plånboken?

Det bästa är väl att tjofsa ihop allt
på en liten hederlig plus- och minuslista.

Eller så gör man som de modiga:
Man bara går på känslan i maggropen.

Men det kan inte jag göra,
för i maggropen finns det himla många känslor.
Då får jag springa runt som ett skollat troll....

Och precis när jag ska säga att det var bättre när man var liten,
så minns jag att det var det inte alls det.

Hmm, det blir nog baske mig
en hederlig plus- och minuslista!

Eller föresten...

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0