Första dagen

Ja, egentligen kanske den inte var så annorlunda.
Gårdagen alltså.
Jag hade kanske lite mindre ont än jag haft.
Jag var kanske lite mindre trött än jag varit.

Nej, jag vet inte,
elefantfötterna är kvar.
Trötthet och smärta är kvar.
Jo, så är det.

Men det är något annat.
Det var i alla fall en bättre dag.

Fast allt var kvar så kände jag att det var något annat.
Kanske var det vetskapen
att vi inte skulle fylla på med nytt gifteri
som gjorde att jag orkade
höja blicken och klättra uppåt.

Ja jag vet inte varför.
Och jag skiter i varför.

Det enda jag bryr mig om är att det känns bättre.
Och bättre är bra.
Och sedan blir det bäst!

Jajamensan, igår var första dagen av resten av mitt liv.
Och det är det idag med!!

kram
ingla

ps. Vad kul det var med kommentarer...
Jag brukar få hälsningar av er per mail eller så
men det var kul med kommentarer oxå ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0