Läxor, läxor, läxor.

Jag hade tänkt mig att gå till jobbet idag.
En del elever frågade mig i måndags
och jag sa att jag skulle försöka dyka upp under veckan.

Fredagar är ganska mysiga att vara med på,
eleverna jobbar flitigt för att blir klara
och sedan kan man välja något trevligt.
Ja, det är en ganska härlig stämning.

Men redan igår började jag känna att det inte skulle gå.
Jag orkar helt enkelt.
Och jag blir arg!!

Jag vill inte inte orka!
Jag är så in i Norden* trött på att vara trött.
Bläääääääääää!!!!

Och så är jag trött på allt gnäll
Och så är jag trött på att det inte är jag som bestämmer!
Och så är jag trött på att min omgivning får höra hur trött jag är.....

Läxan är ju antagligen att jag ska lära mig göra en sak i taget,
lyssna på min ork,
och sluta vara 'fröken Duktig'.

Men jag tycker ju inte om läxor.
Alls.
Som elev i min klass får du inte läxor.
Varför ska då jag få läxor?
OCH SÅ HÄR TRÅKIGA....??

Livsläxor kommer tillbaka till man lärt sig dem.

Bläää (igen).
Det är väl bara att sluta vara så himla trög då!
Hmmmm, hur gör jag det då?

Ännu ett argument för lärare
att sluta skicka hem läxor med barnen.
Jag vet hur det känns att sitta med dem här hemma
och inte förstå hur jag ska göra.

Men men
min lärare är uppenbarligen inte lika förstående som jag är......

kram
ingla

* in i Norden kan med fördel översättas
till en rejäl hederlig svordom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0