Lydig flicka!

Så här kul blir det om jag gör som BJ säger:

Jag har ont.
I varje led i kroppen har jag ont.
(Utom käkleden, tack för det)
Benen nöjer sig inte med det
utan där har jag även ont
i det jag gärna vill kalla muskler.

Fötterna är ett spännande område.
Där har jag ju ont i lederna...
Och där är nervskadorna så pass
att där jag inte har ont,
där känner jag knappt något.
Och rätt över höger fot är det någon
som då och då hugger till
lite lagom med en yxa.

Händerna har precis som fötterna lite nervskador
men inte alls som undertill på tårna.
Naglar på händer och fötter är ju helt bänga
men de kunde ju ha trillat av pga Taxoteren
så jag är nöjd.

Jag vet att problem med naglar låter futtigt
men man använder dem oftare än man tror (eller i alla fall jag).

Höger arm har någon konstig åsikt.
Den gör sig hörd då och då
men framför allt på natten.
För att den ska vara nöjd behöver jag sova på vänster sida.
Men det protesterar vänster höft mot....

Glömde påminna om att mina fötter och anklar
precis som tidigare ibland blir besatta
av någon elefents fötter och anklar.
Det är inte skoj...

Mina ögon kan pendla från att tårarna rinner okontrollerbart,
helst höger öga,
till att vara så uttorkade att det gör ont att blinka.

Jag är i väldigt dåligt skick....
Att stoppa i ett örhänge
efter att varit hängelös länge
kan lätt leda till en stor böld
som måste behandlas som den värsta primadonnan.

Ett litet småsår
blir mycket lätt ett långsår,
trots de nyligen bortmedicinerade streptokockerna.

Mitt immunförsvar har inte orkat
studsa tillbaka till hur det var fc.
Det är orsaken till alla jäkla infektioner och liknande.
Nu fattas bara en rejäl förkylning,
då deppar jag nog ihop....

Därför är jag lite rädd för sjuka människor fortfarande.
Och plötsligt känns det som om de blivit
ovanligt många på våra spårvagnar och bussar.
De stackarna sitter och hostar och snörvlar
och de har inte en aaaning om
vilka onda tankar som kommer mot dem.....

Min mage har efter alla jäkla piller gett upp.
Det betyder att det är den som bestämmer väldigt mycket.
Citron är bra mot urinvägsinfektionen men det struntar magen i.
Ibland får man äta lök, ibland inte.
Larsas löksoppa törs jag inte ens tänka på...

Och i morgon ska jag för andra gången på 7 dagar
få medicin för urinvägsinfektion.
Penicillin är ju så uppiggande.

Som leder mig över till tröttheten.
Den sanslösa tröttheten.
Den orkar jag inte ens skriva om....
än mindre du läsa
Och om du orkat läsa ända hit så beundrar jag dig.
Eller oxå ska jag vara orolig för dig.

Och så var det den där förbannade tandvärken....

Och att jag inte sover.....

Men i det stora hela tycker jag att det är ganska bra.
Framför allt så kunde det ju varit värre. ;-)

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0