Ny hobby

Jaha, så var det liksom bestämt då.
Jag har en ny hobby.

Har talat med Ulla Kurator om
att jag ska hitta något där jag kan vara i nuet.

Vara i nuet.
Bara uttrycket gör mig
lite fundersam men ok då.

Hon menar att jag behöver träna på
att bara göra en sak i taget.
Och vara nöjd med det.

Jag har alltid 25 bollar i luften
och är aldrig nöjd med min prestation.
Ser ni krocken?

Så då började vi grunna på
vad jag skulle kunna ha som läxa.
Vi kom på en sak men det berättar jag inte...
För det blev inget bra.

Istället tog jag säsongen på allvar
Så kolakokandet och saffransbakandet
har blivit min nya hobby.

Nej, inte bara det,
men baka och matlagning,
det ska bli min nya hobby.

Och jag ska vara i nuet.

Skulle du kunna tänka dig att vara i sen-et?
Alltså komma efteråt och äta,
För annars lär vi dö här......

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Maria

Men jag kommer på en gång vet du - ska bara övertala SJ att inrätta en direktförbindelse mellan Forshaga & Norrköping först! Kan i värsta fall nöja mig med en mellan Karlstad och Norrköping - om de är kinkiga alltså!



Kram

2008-12-16 @ 23:29:17
URL: http://www.karang.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0