Önskan

Se upp med vad du önskar dig!!!!

Jag påbörjade en rotfyllning under gifteri-tiden.
Jag fick bakläxa av onkologen
så vi fick stanna upp och avvakta,
tandläkaren och jag.

Nu var det då äntligen dags.
men det betydde ju inte att jag hängde på låset precis.
Dels så är jag inte så förtjust i tandläkare,
även om just min är den absolut bästa i hela universum.
Men dels så är jag så in i själen trött
på att ha tider att passa som har med vård att göra.

Till slut så ringde jag.
Och fick en tid till idag,
da´n före da´n före dopparedagen.
Och det var lite bra.
För jag har ont.
Infernaliskt ont.
Tur att man lite olika piller i skåpet nu för tiden....

Men så har jag haft det lite svårt med sömnen.
Det är något diffust som hindrar mig
typ en surrande smärta kombinerad med,
allra helst fötternas, nervskador....

Och inatt var det som förgjort.
Vid fyratiden var jag tjutfärdig
så gissa läget vid fem......

Men jag hoppade upp som en pigg terrier
för att ta mig dit i morse. (LÖGN)
Jag muttrade illa och ville inget hellre än ned i bingen igen.

Just när jag skulle sätta fötterna i skorna ringde det.
Tandläkaren + sköterska är däckade av influensan.

Så nu har jag tid 7 januari.......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0