Packat schema

Men hjälp!!
Jag vände blad i kalendern...

Julfest med klassen, måndag.
Kurator och portspolning*,  tisdag.
Julbord med jobbet, torsdag.
Skolavslutning, fredag.
Och någonstans ska minst ett besök
hos tandläkaren stoppas in.

Usch, jag blir alldeles trött
av att bara läsa allt.

Hmm en sak i taget.
Nu får jag allt ta grunna på
vad jag egentligen vill
och behöver.
Annat får helt enkelt stryka på foten

Jag känner mig lite
som en grannfru jag hade för några år sedan.
Jag frågade henne om hon kunde titta till
mina blommor medan jag var borta.
Det kunde hon inte.

För ena veckan skulle hon till posten
och andra veckan skulle hennes man till fotvården.
Så kalendern var liksom full.

Ja, är kalendern full så är den....

kram
ingla

* Porten är alltså plastburken jag har inopererad
för att lätt kunna spruta in cellgifter.
Den används ju inte nu och måste därför spolas ibland
för att inte helt täppas igen tills jag får den utopererad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0