Skomakare Izgisson

Idag smet jag in till skomakare Izgisson här i Norrköping.

Jag köpte nya kängor i Linköping häromsistens
och upptäckte inte förrän jag kommit hem
att en pjöp i skosnörehålet var paj.
Nu tog jag min känga i kassen
och gick till Izgissons.

Han höll på med en högklackad stövel
vars ägare satt (med trasig strumpa) och väntade.
(Där fick jag en tankeställare:
ska du laga stövel behöver du hela strumpor)

Han tog direkt itu med min känga
och jag bestämde mig för att det var hans beslut
och att jag inte behövde ha dåligt samvete inför strumptjejen.

I ett nafs fixade han pjöpen
och jag började rafsa efter min plönbok.

Då log han pillemariskt och sa att:
-Om du ser till att fika när du är på stan så bjuder jag på detta.
Jag svarade med något ytterst intelligent som; -Göahh??
Då försökte han igen: -Gå och fika, jag bjuder på detta.

Jag ska genast rafsa runt i garderoben,
kanske hittar jag trasiga skor.
Inte för att få dem lagade gratis,
utan för att få träffa en skomakare med hjärtat på rätta stället.

Hoppas Tomten har något stort med till skomakare Izgisson!

En God Jul önskar jag min skomakare!!

En God Jul önskar jag dig!!!!

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0