Tid sen gift

Jag har en liten tanke om
att det tar fyra veckor för cellgifteriet
att försvinna ut ur kroppen.

Det betyder ju inte att man är som ny efter fyra veckor.
Eller ens som förr.
Men det känns liksom som om
man har en chans att börja på nytt i alla fall.
Och det tog ungefär fyra veckor från sista gifteriet.

Det har nu inte jag kunnat veta förut
för jag har ju hela tiden fått nytt gift efter tre veckor.

Nu har jag upptäckt att det finns ett läge
när man inte blir in till döden trött
bara för att man gör något.
Man blir bara trött
och om man vilar lite orkar man en sak till.

Jag tycker att det är mycket fränt
och det ger mig gott hopp om framtiden.

Än så länge är detta så pass nytt
att så fort jag gjort någonting
och sedan inte faller ihop som ett korthus
så gapar jag istället som en fågelholk
- av förvåning.

De flesta biverkningar har dock inte fattat
att det är fyra veckor sedan sista omgången.
De är kvar.
Och det är ju lite tur.
Chocken skulle nog bli för stor annars.....

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0