Tomt

När jag var liten
och min familj hälsat på hos farmor
brukade vi avsluta vistelsen med en måltid.
Vi hade några timmar i bil
innan vi var hemma,
så det var ganska smart upplagt.

Jag kunde erbjuda mig att diska
så att farmor slapp det när vi hade åkt.
Hon tackade alltid nej
med den motiveringen att det blev så tyst när vi for
att det var skönt att ha något att göra.

I dag har mina underbara ungar hälsat på.

Jag vet att många lärare lever i illusionen
om att deras klass är bäst.
Det är ok, det får de gärna göra.
Men jag, jag vet att min är det.

Jag önskar bara att de hade
vänt upp och ned på mitt hem
medan de var här.
För lite disk hjälper ju inte
när det blir så här tomt...

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Li

Jag tror dig, din klass är nog bäst.. Har man dig som lärare kan man väl inte bli något annat? :)

2008-12-17 @ 13:50:02
URL: http://leigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0