Upptäckt

Hmmmm
hela min världsbild skakar.....

Det verkar som om den där stolliga idén
min Ulla Kurator har,inte är helt värdelös.
Det där att ta en sak i taget, ni vet.

Jag är ju verkligen nybörjare på området
så det är inte alls alltid jag lyckas.
Men det jag upptäckt hittills
är mycket positivt.

Framför allt är det mycket lättare att bli klar.
Färdig alltså, avslutad liksom.

Och så är det lättare
att komma ihåg vad jag presterat.
Det är inte 1/72 del av någonting
utan det är 1/1.
Då blir det lättare.

Missförstå mig inte,
jag är fortfarande i uselt skick
och måste vila både nu och då.

Så jag kanske sätter mig vid datorn
medan kolan kokar.
Men jag städar inte hallgarderoben,
ringer Förskingringskassan
och jobbar med Campus samtidigt.

Men det är inte helt lätt.
Det krockar ju med mig,
ungefär hela tiden.
Gammal hund och sitta och allt det där ni vet......

Men samtidigt har jag ju alltid fått höra
att jag är envis
så jag kan rubba en gråsten
(med bara tanken alltså).
Så det ska nog gå alldeles utmärkt.

Och då får jag beröm av Ulla Kurator......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0