Uttittad

Jag är lite uttittad.
Jo, jag har märkt det.

Damer i 60-årsåldern tittar till
på mitt kortisonklot till huvud
och min snusnäsduk på skulten.
Kanske de till och med ser
att ögonbrynen liksom blivit genomskinliga.

I alla fall så får de ett ömsint drag över ögonen.
De ler mot mig som om de ville hjälpa.
Jag tänker att de kanske haft en vän
som inte hade samma tur som jag.

Men tjejer i 20-årsåldern tittar med en helt annan blick.
En dömande blick som om jag valt detta.
Att jag nog inte hajjat hur allt hänger ihop....
Och det har jag blivit lite dämpad av.

Tills det slog mig idag:
Vilken tur!!
Vilken tur att de inte alls förknippar
min utseende med cancer.
För det betyder nog att de sluppit
komma i kontakt med det.
Jippi!!!

Bara de undersöker brösten......

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0