Vädertankar

Hmmm i  Karlstad snöar det.
Ja, det har precis börjat så marken är fortfarande bar men
- det snöar.

Jag undrar jag, hur ofta Värmland har gröna jular.
Det känns inte som om det sker speciellt ofta.
Ännu en sak på plus-sidan för Värmland.
Vinter är vinter och sommar är sommar.

Ute i skogen i Skåltjärn har plogbilen
börjat säsongen på allvar.
Det betyder snö och snövallar.

Och ljus.
Det blir ju ljusare med snö.
Här är det grönt och mörkt.

Och regnigt!!
Vem var det som beställde regn?
Ja inte jag i alla fall

Jag vill ha min ullcape på när jag går ut.
Det betyder att jag undanber mig regn och blåst.
För då är det kallt och blött med ullcape.

Och en ännu viktigare sak.
Om vi inte har fint och glatt underlag (som snö ger)
får ju Tomtens renar slita så förskräckligt.

Nja, nu är det ju 21 dagar kvar,
än ska det väl hinna komma snö.....

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0