100 inlägg

Vad fort tiden går!

Ja, allt är ju relativt
men långsam tid kan jag skriva om en annan gång.

Jag behöver bara blunda till rätt musik
så är jag 16 igen.
Nu är jag 40.

Ett litet foto kan lätt ta mig tillbaka
till tiden när Sol var bebis.
Nu är hon 17.

Ibland kan saknade efter farmor
svepa över mig som om den var alldeles ny.
Hon dog för 15 år sedan.

Det känns som det var igår jag sa till min doktor
att jag nog hade en knöl i bröstet.
Nu är jag här.

När jag började gifteriet
hade inte ens sommaren börjat.
Alla sa att snart är det jul.
Och det är det.

Alldeles nyss fick jag idén om en blogg.
Nu skriver jag inlägg nummer 100.

Fy sjutton vad tiden går fort.
Hur är det tänkt att man ska hinna med allt kul?

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0