Enkel matematik

Alltså, jag har ju tidigare klagat över/ insett att
allting tar lite längre tid för mig nu än vad det gjort förut.
Det ska vilas hit och dit varken man vill eller inte.
Hela tiden en sak i taget.

Och vad värre är,
ibland bara en sak för sedan är man slutkörd.
(exempelvis ostinköp)

I det stora hela har nog hastigheten
faktisk mer än halverats.
Och det är nu ett problem.

I dag är det första november.
Det är alltså en hel månad kvar till första december.

Hmmmm
I mitt hushålle*
Är allt julpynt uppe till första decemeber.
Med två undantag
Lucian Micael får inte tändas förrän morgonen den 13 december
Granen kläs o tänds i samma veva.

Ja, jag vet att det är mycket tidigt.
Men om jag nu älskar min gran så mycket
varför ska den upp så sanslöst sent för att snart packas ned?

I alla fall
Jag brukar göra upp en liten plan
(som jag sällan följer)
för att hinna få allt gjort innan jullådorna bärs in.

Den planen går ju inte att använda i år!
Inte med min nya hastighet.
Och om hastigheten har mer än halverats....
tänka, tänka, tänka

Ja, jag kan inte få det till annat än
att jag faktiskt ligger efter redan nu
En månad innan första december
och jag ligger redan efter!!!!

Jippi,
då måste jag ju få börja!!!!!!!

kram
ingla

*som Lotta på Bråkmakargatan skulle sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0