Fatigue

De säger att den helt obeskrivbara tröttheten
jag lider av på grund av cellgifteriet kallas Fatigue.
Jag känner mig inte helt nöjd med det.

För det första har jag som teknis-elev
gjort fatigue-test på metall.
Känns inte riktigt som om det var samma sak.

Visst kollade man hur länge metallen
kunde hålla ut innan den gav upp men,
nej, känns inte som samma sak.

För det andra är inte min trötthet fransk.
Onej!
Men trötthet kommer från ett språk
talat för mycket mycket länge sedan.

Min trötthet sitter liksom i reptilhjärnan
och tar över hela min mekanism.
Min trötthet är så enorm att när den slår till
orkar man knappt säga ordet trött.

Än mindre skulle jag orka säga det på franska.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0