Ingela

Idag har jag namnsdag!
Det är kanske inte så märkvärdigt
men i min familj firar vi namnsdagar.

Den här brukar dock ha lite svårt att göra sig hörd.
I morgon fyller nämligen Sol år.
Då blir det ju lite så att Ingeladagen försvinner.

Men hur ska jag då fira min dag?
Jo, först och främst ska jag gå runt
och njuta av att vi lyckades veckostäda igår.
Det är minsann inte alltid vi fixar det nu för tiden.

Så har jag förstått att Sol har något inslaget.
Jippi!!!

Sedan ska jag njuta av att på måndag får jag sista gifteriet.
Jag passar på att njuta nu för efter måndag
blir det ju två veckor då jag liksom inte njuter alls.

Sist men inte minst ska jag njuta av den bakelse
jag eventuellt kommer ihåg att köpa med mig hem
efter att jag lämnat prover, hälsat på jobbet, varit till apoteket,
träffat Moniqa på stan och handlat hemliga saker (och ost).

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0