Inte fullt ut!

Nja, det där med klämkäck
lyckades jag nog inte så himlans bra med.
Men jag försökte minsann
och lite lyckades jag med, tycker jag nog.

Men just nu faller det sig
liksom lite naturligare att vara gnällig.
Där finns det nästan inget motstånd alls.
Se bara hur lätt det går:

Visst är det konstigt att så många rökare är analfabeter?
(Allra helst utanför diverse ingångar med rök ej här-skyltar ex. sjukan)

Varför klämmer sig folk spårvagnen innan annat folk har hunnit av?
(Det blir ju som lite bökigt då)

Hur kommer det sig att stora nya fina bilar inte är utrustade med blinkers?
(För det kan ju inte vara så att de skiter i att visa sin omgivning
vad de tänker göra i trafiken? I trafiken kan ju folk dö.)

Hur har folk råd med så mycket parfym?
(De lämnar ju så mycket efter sig, exempelvis i hissen)

Varför envisades tanten igår med att skjutsa rullstolen
i snurrdörrarna och rätt in i mina hälar
när hon själv innan kommenterade att det fanns vanliga
automatdörrar bredvid som var enklare
om man skjutsade just en rullstol?

Mmmm det finns så mycket att grunna på.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0