Krav

Ja, jag bara måste berätta om mina vinterfåglar igen.

Igår var jag tvungen att köpa en större fågelmatare.
Fåglarna tömmer den jag har så illa kvickt
att jag måste fylla den två gånger per dag.

Först på morgonen såklart
sedan mitt på dagen när den är tom.
Och det kan jag inte missa.
Att den är tom alltså

Talgoxarna blir som stolliga.
Kan de fatta var maten kommer ifrån?
Alltså det trodde ju inte jag

Men förklara då detta:
De börjar cirkulera inne på altanen.
En sätter sig på typ en meters avstånd och stirrar in i köket.
Några andra (kanske de saknar några bestick i lådan)
attackerar vardagsrumsfönstret
Dunk, dunk

Den sista, han flyger vid rutan
i altandörren
- och skriker
En talgoxe!!

Ja varken de fattar eller inte
så har jag köpt en större fågelmatare.
Kanske jag slipper tjatet då.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0