Mamma Björn

I djurens värld är många beslut
baserade på instinkt.

Jag tror exempelvis inte att Mamma Björn
söker upp sin närmaste granne för att diskutera
för- och nackdelar med att krypa in i idet idag
(till skillnad på i helgen)

Och inte tror jag att hon har någon almanacka heller,
så hon kan se hur hon gjorde förra året.

Nej, genom olika väderlekar
måste hon lita på sin instinkt och krypa till kojs i rätt tid.

Vi människor har blivit så civiliserade
att mycket av vår instinkt försvunnit
och ersatts med klocka, kalender, lite vetenskap
och så SMHI såklart.

Men om jag stannar upp,
om jag riktigt lyssnar på mitt innersta,
om jag litar till mina nedärvda förmågor,
så vet jag exakt vad som är bäst för mig.

Idag tänker jag inte kliva ur sängen!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0