Snöbrist

Så var snön helt borta.
Eller ja,man kan ju se vita fläckar här och där
men det räknas knappt.

Med varma stormvindar förstår jag ju
att allt kommer vara borta till kvällen.
Det var fint så länge det varade....

Nu går jag och hoppas att vi kan få det vitt igen till jul.

När jag var liten var det alltid snö till jul.
I Filipstad, Värmland där jag firade julafton
var det alltid vitt.

(Och det var alltid meterdjupt
när vi åkte skoter på påsklovet också.)

Ja, så minns jag det
och jag tror att jag har rätt.

Kommer ihåg en jul när Sol var liten,
den var alldeles grön.
Men på vår kvällspromenad på julafton började det snöa.
Det var mysigt
och vi blev mycket glada!!

Detta år kan det gärna få börja snöa strax innan julafton.
Det skulle vara mycket uppskattat.
Jag har ju till och med köpt nya kängor.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0