Styrfart.

Vilken dag!
(att handla, fredag)
Jag är helt utsliten!

Jag finner hela tiden nya mått,
eller måttstockar,
eller djup
eller vad det nu är.

Jag trodde exempelvis att hur trött jag än var
under en dag på staden
så skulle jag aldrig som 40åring behöva be
tre stora tuffa grabbar om en av deras platser på bänken.
Jag menar, även om man är trött så är det ju bara att....

De nya måtten är alltså:
Jo, jag kan som 40åring (med lite skräp i blodomloppet)
vara precis så trött att jag inte har något val än att be om en sittplats.

Jo, grabbarna med byxlinningen nere på baklåren
är precis så himla söta som deras egna farmödrar skulle vilja,
de flyger nämligen upp och bereder plats.

Jag är glad att jag inte gick bredvid mig igår.
Jag hade aldrig orkat hålla den långsamma farten.

Jag minns ett uttryck
Att ha styrfart,
det hade inte jag hela tiden....

Idag har jag inte heller styrfart.
Inte ett dugg.
Jag har styrt klart.
Kosan gick till soffan och där kommer den att stanna.

Hela dagen!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0