Trädgårdsarbete

Idag är en mycket viktig dag
för min enorma (läs minimala) trädgård.
I morgon är nämligen sista hämtningen av trädgårdsavfall.

Detta är en sanslös lyx som jag har.
Vid vissa förutbestämda datum
ställer man ut allt sitt trädgårdsskräp
precis utanför tomten,
och vips så är det borta.

Det betyder att jag måste
fixa till allt idag
för annars har jag ingen aning om
var jag ska göra av skräpet.

Och i år har inte min trädgård fått
den uppmärksamhet den är värd.
Så mycket ser ut som skrutt.
Men det hindrar ju inte att den ska få en snygg avslutning.

Som tur är så är idag inte en
av mina sämsta dagar utan
jag ska ut och klippa, skära och annat som ser ut att behövas.

Min trädgård ska alltså göras i ordning för vintern.
Det betyder att vintern är i antågande.
Det är mysigt
och jag gillar mysigt

Alltså är det riktigt mysigt att ge sig ut idag
och vinterförbereda min trädgård.
Inte kallt och arbetssamt som man skulle kunna tro.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0