Transplantationsfrågor

Nu när vetenskapen kommer så långt
att de kan transplantera både det ena och det andra
har jag undringar.

Alltså att få ett hjärta eller en lunga,
eller varför inte en njure transplanterad
ställer säkert till det känslomässigt.
Men störst är nog tacksamheten för chansen till ett (nytt?) liv.

Men om du får en hand transplanterad?
Hur funkar det då?
Du är ju liksom van med din hand.

Du har sett din hand varje dag i ditt liv,
ja, till vilken händelse det nu är som gör dig i behov av en ny....

Hur känns det att se någon annans hand
vara styrd av dig
och stoppa in pannkaka i munnen?

Vänjer man om sig?

Ja, i alla fall så blev Sol och jag förvånade,
nästan chockade,
när vi tittade till på mina fötter igårkväll.

Johnny Depp var pirat på tv´n
så vi hade bara ögon för honom,
tills jag plötsligt råkade se mina fötter
som placerat sig på soffbordet.

Eller mina fötter,
det vet jag inte.....

Det finns en elefant där ute
som springer runt och letar febrilt efter sina fossingar.
Antagligen med mina två 37or som ersättningar.

Och jag tänker inte vänja mig!!
Imorgon ska vi medicinera tillbaka mina fötter.
Tack för den vetenskapen.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0