Ny teknik

Det är ju inte alltid så att ny teknik
underlättar vid dåligt minne.
Oh nej, det kan minsann ställa till det....

Igår hade jag jättekul.
Jag ändrade min ringsignal på mobiltelefonen.
Även signalen när jag får sms ändrades.

Nu är båda signalerna säsongsanpassade.
När du ringer till mig är det
Björn Skifs som sjunger "Midnatt råder".

Detta är ju jättemysigt
och man blir extra glad när det ringer.

Eller man skulle kunna bli....

Jag blir ju inte så glad
- för jag fattar ju inte att det ringer!!

Visst är det småtrevligt
att höra Björn Skifs långt bort i bakgrunden
(läs nere i handväskan).
Men inte sjutton minns jag vad det betyder.

Så här går jag nu och nynnar Midnatt råder"
Och förstår inte varför.

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0