Doktordate

Jag har fått lite skäll
över att jag förskönar mitt liv på bloggen.

Det kanske jag inte tycker,
så jättemycket.
Men kanske lite.

Men jag kan kompromissa....

Efter två skitdagar ser jag nu fram emot denna dag.
Jag har mått skit, piss och senapsgas
men nu ljusnar det.

Och varför då?
Jo jag har en tid hos min underbara, riktiga husdoktor.

Jag har inga sjukdomar
att stoltsera med hos henne
men det gör ingenting.

Jag kan ju få ett par recept fixade.
Det är nämligen närmast omöjligt
att som cellgiftsbehandlande
cancerpatient i Linköping få tag på en doktor.

Ohh vad skönt det ska bli att träffa en doktor
som har tid och är intresserad.
Som lyssnar på vad jag säger,
tror på vad jag säger,
och vill mig väl.

Nu ska jag susa iväg till Dr Daniela

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0