Dåligt komihåg!

Jag har en stark övertygelse.
Jag tror att om jag gör mitt bästa
och sedan litar till försynen, universum, Gud
(i mitt fall farmor)
Så löser sig allt.

Jag tror detta starkt och innerligt.
Förutom de stunder då jag tvivlar.
För då minns jag inte riktigt
alla de gånger farmor visat att man kan lita på henne.

Vid varje motgång, kris eller annat tjafs
skulle jag kunna följa ett enkelt recept:
'Gör ditt bästa och ha sedan tillit.'
För det löser sig alltid.

Men istället måste jag även tvivla
och därför grubbla och förlora sömn.
Så dumt.
Så urbota dumt.

Jag vet ju att det löser sig.
Allt löser sig.
Kanske inte alltid på det sätt jag ville
eller ens när jag ville.
Men det löser sig alltid

Det gäller bara att komma ihåg det!

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0