Första snön!

Jag vet att vädret kan ställa till det för många.
Och jag tycker verkligen synd om
alla drabbade på landets flygplatser.

Tv´s nyheter säger att det trots
ett par avåkningar utefter våra vägar
inte har blivit några personskador,
och det känns ju bra.

Men mig drabbar det bara positivt
(än så länge)

Vi lyckades vintermöblera altanen igårkväll, jag och Sol.
Vi slet verkligen, men vi är mycket nöjda med resultatet.
Jag fick till och med ner vår snömätningsskylt i marken.

Sol tycker att allt är mycket vackert
men hon konstaterar att det även blåser
och att det därför blir småkallt att ge sig ut.

Själv behöver jag inte bry mig om det.
Nej, när jag insåg hur vädret var
så organiserade jag kvickt om mitt liv.

Idag tänker jag bara sticka ut min näsa utomhus
när jag ska fylla på fågelmataren åt mina tappra fåglar.

Annars tänker jag bara befinna mig inomhus
och titta ut på snön
som gör världen så vacker.

Kanske blir det en promenad,
men den är ju helt frivillig
och har jag inte lust med det
kan jag ju istället fortsätta mina knäckexperiment.

Hoppas att mina nära och kära inte blivit sinkade
eller på annat sätt negativt påverkade av snön.
Själv tänker jag hoppas att den blir kvar ett tag...

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Monica

SNO

Jag blir sa avis!!

35 grader, sol.

Nu ska jag till stranden.

Tanker pa dig.

Kram Monica

2008-11-25 @ 08:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0