Ingela klämkäck???

Varje fiber i min kropp
vänder sig i plågor men jag har bestämt mig.
Jag ska vara klämkäck och positiv hela dagen idag.

Jag ska se om det går att klämkäcka ihjäl cellgifter.

Vi behöver en mer ärtig mamma i detta hus nämligen.
Annars går nog dottern och köper en ny.

Men jag är lite tveksam.
Jag vet inte var jag ska hitta ork till att bli ärtig.

Årtig och ärtig.
Sol skulle nog behöva en som åtminstone såg henne
och kom ihåg vad hon hette.

En som inte gick i koma och bara fanns.
Utan en som minns vad det är för dag
och ibland orkar fixa mat.

En mamma som minns läxor
och andra viktiga händelser......

Ja, och idag är det minsann jag som gör allt det där.
Jag ska vara så klämkäck att inte ens cellgiftsbieffekterna står ut.

kram
ingla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0