Allt på en gång

I dag är en riktigt skitdag.
Jag har fått flera olika "besked"
som gör mig arg, ledsen och nedstämd.

Nej nej, du kan ta det lugnt.
Inget cancrigt som påverkar min hälsa.
Men det finns ett liv utanför min fysiska cancer
(och det påverkar ju även det hur man mår)

Så när jag satt på tåget från min tredje Taxotereomgång.
Och tänkte på vad min underbara men
synnerligen envisna sköterska Birgitta sagt.
Ja, då tyckte jag att det blev lite för mycket idag.

Många trista nyheter och omändringar som påverkar mitt liv.
Ja, det blir så mycket att just idag
orkar jag inte ens gnälla med BJ om att det är synd om mig.
(Då är det fara å färde ;-))

Denna dag är alltså skit, piss o senapsgas.

Men:
Någon måtta på dumheterna får det ju vara
Alltså kan inte imorgon vara sämre.
Och imorgon är det ju ganska snart (tid nu 19.14)

Summa sumarum
Imorgon blir en bättre dag!!!!!

Citerar min far (som citerar sin far):
Det blir bättre östetter

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0