Craft

Fick ett meddelande på svararen.
Det var min gode vän Hallon som visar upp sin analytiska förmåga

"Jag har en diagnos till din sjukdom.
Ja, inte cancern så klart,
den andra......"

Mycket förvånad undrade jag om dagen varit så innerligt tråkig
och innehållslös för Hallon att han surfat runt på internet efter Hashimoto,
mitt lilla sköldkörteltillkortakommande....

Fel jag hade.....

"Jo, Cecilia Hagen skriver något om det.
Det drabbar folk, eh kvinnor, över sextio
men det kan ju stämma på andra också."

"Det heter Craft, Ingela.
Och jag tycker nog att det stämmer,
allra helst om man läser bloggen."

Nu är jag mycket nyfiken och jag känner hur jag
försöker trycka in luren i örat på mig själv
samtidigt som jag försöker tysta min syster tvärs över bordet,
som för övrigt inte säger ett ljud.

Vad kan det vara,
allt jag beskriver på bloggen har ju med cellgifterna att göra?

Och vaddå Cecilia Hagen...
Cecilia Hagen är inte hon......

Det sprakar och raspar i telefonsvaret så det blir att smsa.
RING, JAG HÖRDE INTE SLUTET.....

Jo, min gode vän ringer:
"Du har CRAFT Ingela,
det passar precis"

Ok, men vad betyder det då,
vad är det?

"CRAFT
Can't Remember A Fucking Thing"

Ja, när Hallon har rätt,
då har han rätt........

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0