Snabba lögner

Varit på jobbet och fyllt på med en dos underbara ungar.
Det är så härligt att träffa dem och man blir så glad.
Ja, ett aber med att vara sjuk det är att inte få jobba......

Sprang även på lite kolleger som gör vardagen lite skönare.
Har ett par systrar som förgyller ens dag.
Och som jag sagt förut blir det gärna bara min hälsa,
knappt något annat som diskuteras.
Vilken gåva det är med omtänksamma arbetskamrater!!
Ännu en anledning till att bli frisk himlans fort!!

Men det är en sak jag grunnar på.
Om oss.
Oss alla med vårt "Hej hur är det?"

Jag tycker att jag hittat ett sätt men......

Jag har opererat ut min cancer.
Jag är alltså inte sjuk.
men medusinerna är ju lite bökiga.
Och jag tappar hår,
ser ut som skit,
mår skit
och dyker inte upp på jobbet regelbundet.

Hur ska jag då bemöta en kollega i korridoren som utropar:
Hej hur är det? Hur har du det? Du ser pigg ut?
Jag vet ju att hon inte har tid att höra svaret.
Hon är faktiskt kanske inte ens är intresserad.

Enklast är ju att bara säga:
Bara bra! och le.
Så jag gör så.

Men varför?
Vad har hon uppnått?
Vad har vi tillfört våra liv?

Jag tycker att om man ska ljuga,
då är det ju bättre att byta ut:
Hej, hur är det?
med
Hej, kul att se dig!

Den lögnen blir ju kortare
och behöver bara avslutas med ett ;
Tack

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0