Hålla koll

Hmmm
En av de riktigt svåra momenten med att vara sjukskriven
är att hålla koll på kalendern.

Jo, för när den är fullklottrad med måsten och tider
är den aktiv i mitt liv och jag missar ingenting.

Men nu!
Ja hoppsan, plötsligt fick jag ändra hela min dag
för att jag vände på bladet och upptäckte en inbokad tid

Eller som nyligen
då jag skamsen får ringa onkologen
för att kolla vilken tid jag skulle få nästa gifteri.

Ja, till mitt försvar vill jag säga att jag visste vilken dag,
jag hade bara glömt vilken tid.....

En del av mig kan se det sunda i
att jag inte stressat har hela kelendern i huvudet

Samtidigt inser jag att det inte får gå för långt.
Det finns vissa grundkrav.

Grundkrav:
Jag ska veta vilken dag det är.
(om inte annat för att underlätta tv-tittandet)
Jag ska veta vilket datum det är.
(då är det lättare att rapportera tid till jobb och FK*)
Jag måste kolla i kalendern inför varje ny vecka.
(då kan jag ju lättare komma ihåg vart jag ska)
Jag måste skriva upp mina tider att passa i kalendern.
(mmm mja, annars faller ju liksom idén)

Bonus:
Ja än så länge får jag se det som en bonus
om jag hamnar där jag ska när jag far iväg på moppen.
(livet är onekligen spännande)

kram
ingla


* FK= Förskingringskassan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0