Begränsningar

Det finns mycket som begränsar oss.
Nu menar jag nog mest lite bra saker.

Exempelvis så lär vi oss
att vara artiga mot varandra.
Det är ofta bra.
Många ledsna känslor slipper vi
om vi ibland inte säger precis det vi tänker.

Vi får inte ta körkort för bil förrän vi är 18 fyllda.
Det kan vara bra det med.
Man ska inte vara hur ung som helst
när man kör runt med något så stort
som kan göra så mycket ont på fel ställe i för hög fart.

Så det där med vitlök.
Vi försöker ju undvika att proppa i oss det
och sedan umgås tajt och nära.
Det är bra, vitlök doftar mycket godare
'första gången' det används.

Ja begränsningar finns.
En del bättre än andra.
Många har ju med vårt sociala liv att göra.
Hur vi vill behandla varandra.

Då undrar jag:
Om jag lovar att ha dörrarna stängda,
och vara ensam hemma,
hur långt före jul får jag börja spela julskivorna?

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0