Förmöjligt* att deppa

Idag gör verkligen livet allt
för att jag ska glömma mina bekymmer
och istället leva.

Det är ett underbart höstväder utanför
som gör det näst intill omöjligt
att sitta inne och grubbla på jobbet och annat.
Man måste ut.

Och när man väl är ute
kan jag tänka mig att det är helt förmöjligt*
att låta mina eventuella bekymmer styra
i denna ljuva höstsol.

Och träden, ohh jag önskar att jag kunde måla!!
Det kan jag inte,
men jag kan titta och njuta
så det tänker jag göra.

Har du möjlighet så ta en promenad idag,
det är du värd!!

Det finns så mycket därute vi sällan hinner njuta av.
Jag önskar så att jag lär mig njuta av allt det härliga omkring mig.
Utbudet är ju ganska stort,
vi skulle inte behöva söka annorstädes.
(Nja föresten, en resa till London då och då kan ju knappast skada)

kram
ingla

*förmöjligt = ung. omöjligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0