Ost

Här sitter jag och väntar.
Det är som så att jag idag har
ett för mig annorlunda fredagsgodis.
Och jag väntar att klockan ska bli kväll så att jag får hugga in.

Min kamrat Moniqa lurade in mig till stan idag.
Jag sov som en stock efteråt
men jag är mycket glad att jag lurades in.

I alla fall, vi hade bara ett egentligt mål
(förutom räkmackan på Lindahls efteråt)
och det var Norins ost.

Där köpte jag tre små ostbitar.
En vanlig brie,
en valnötsost
och en körsbärsost.

Brieosten har jag redan nallat av.
Jag var liksom tvungen att testa
de nya salta kexen jag köpte.
Kexen var inte så goda
men osten provade jag jättemycket

Och nu sitter jag här och väntar

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0