Ripan

Jag har länge tyckt att mitt apotek,
Apoteket Ripan i Kneippen, Norrköping,
är det bästa.
Det är litet och mysigt.
Sällan långa köer.
Trevlig personal.

Men nu handlar det inte om tyckande längre.
Grundläggande empirisk data meddelar följande:

Om onkologen i Linköping lyckats förhala
ditt efterlängtade recept mot svampdjävulen i munnen.

Om du under gårdagen åkte till apoteket i onödan
eftersom onkologen ännu ej faxat receptet.

Om du stortjutande av trötthet direkt hemma
(med skorna fortfarande på fötterna)
får telefonmeddelandet
"att nu kan du åka iväg och hämta medicinen för jag faxar nu".

Om du dagen efter (idag) till slut samlat ihop krafter
för att åka till apoteket (igen).

Om du då får beskedet att de inte har din medicin inne,
men vi söker var det finns.

Om du då..... bryter ihop och gråter -
då är Apoteket Ripan i Kneippen Norrköping ett perfekt ställe

Tro mig,
jag har testat!!

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Monica

Gumman!!!

2008-10-07 @ 16:44:40
Postat av: BJ

Ibland förstår jag faktiskt att folk skjuter vilt omkring sig...

2008-10-08 @ 09:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0