Sant som det är sagt

Visst blev det bättre!!
Ja ingenting har ju rent faktiskt förändrats,
förutom att jag har lagt en natt mellan mig och gårdagen.
Så mycket sömn blev det ju inte....

Men kortisonet gör vad det kan för att pigga upp mig
och då är ju livet lite enklare.

Idag skiner solen från fyra håll!!
Tyvärr kommer även vinden från alla fyra
så man går ut med risk för liv och lem.
Men det ser vackert ut och man blir glad.

Tack vare tidigare nämnda kortison har jag
även märkt av en ork att kanske röja lite hemma.
Ja, tro nu inte för mycket.
Jag har inte ens flyttat på dammsugaren.

Däremot tycker jag nog att alla dammråttor/katter
och lodjursliknande ludd är nogsamt inventerade.
Och det är ju en bra början. Eller??

Sol tog stora röjet på diskbänken igår
och jag försöker att återställa allt eftersom jag stökar till.

Nej nu ska jag återgå till inventeringen.
Undrar jag vilket som går smidigast,
att räkna dem en och en, parvis
eller helt enkelt köra tjogvis.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0