Pinsamma siffror

Min moppe har kört om min månadslön.
Mätaren har alltså passerat lönen.
Det är inget roligt.

Egentligen skäms jag ju.
Moppen har åkt så långt att den passerat lönen.
Lönen är så låg att till och med moppen passerat.
(Och med den lönen har jag ju inte råd att köpa en ny moppe)
Hmmmm

Till skillnad från lönen så är jag ju nöjd med moppen.
Han kör mig dit jag vill (och kommer ihåg)
Startar när jag vill
och kostar nästan inget att tanka.
Försäkringen är svindyr
men det låtsas jag inte om.

Men lönen skäms jag över.
Den är alldeles för låg.
Det betyder inte att jag gör ett dåligt jobb.
För det gör jag inte.
Jag gör ett bra jobb.
Jag är en duktig lärare.

Med en pinsam lön.

Synd att jag inte jobbt på bank en stund.
Och sedan misskött mig.
Då hade jag kunnat få en liten fallskärm.

Och med den fallskärmen
skulle jag startat en skola.

Utan pinsamma löner.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0