Små mirakel

Eller kanske inte så små...

Inför varje gifteri måste jag ta prover.
Proverna visar om jag mår tillräckligt bra
för att orka ta emot gifterna
de så glatt sprutar i min lilla inopererade port.

Jag har med tiden förstått att proverna ska vara ganska rejält ruttna
för att de ens ska reflektera över att skjuta upp och ändra tider för gifteri.

Men i alla fall - åter till mina prover

Mina prover är alltid ok.
Jag tänkte säga bra först men det kan vara lite att överdriva.
Men även att jag har små stjärnor på flera provsvar
så är avvikelserna inte så märkvärdigt stora.

Detta betyder alltså att jag har ett bra immunförsvar.
Och om det inte kan sorteras under Små mirakel
ja då vet inte jag vad som skulle....

För jag kan ju då med dessa besked även erkänna
att jag ibland gått rakt mot reglerna och träffat
ungarna på jobbet fast jag inte borde.

Ändå har jag ju hittills inte plockat upp något host eller snor.
I och för sig kan jag gladeligen erkänna
att jag pumpat i mig artificiella vitaminer som jag aldrig gjort förr.
Jag har proppat mig full av diverse brustabletter vid första bästa symptom.

Men det gulligaste:
Barnen har snällt meddelat mig ibland att
"Nej, Ingela, jag är lite för förkyld för att kunna
sitta och läsa så nära dig. Du får ta mig en annan gång."

Det är oxå små mirakel -
min ungar

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0