Smärt-trygghet

(dag 3 av taxotere 2)
Nu när smärtan kommer krypande kan jag
mer stanna upp och analysera den
än vad jag gjorde sist.
Nu när jag har tabletter i skåpet som jag
litar på hjälper mig om jag behöver.

Så istället för att i lite panik försöka hitta på olika varianter
av smärtlindring kan jag liksom stanna upp och tordas vänta
på att få svar av kroppen vad jag ska göra.

Tänk vad lite trygghet kan göra.
Jag har fortfarande inte testat mina nya tabletter men se vad de gör för mig!!

Än så länge idag är det Alvedon som lindrar mig.
(Tog i morse för att inte ha så ont när jag skulle säga hejdå till min unge.)

Hos mig börjar visst smärtan i armar och ben,
hmmm, som jätteträningsvärk.
Eller lite elakare än så...

Och så tar orken slut. Väldigt fort.
Jag vet inte om det beror på smärtan
eller om det går parallellt.
Ett par ärenden på stan blir på gränsen till oövervinneliga.

Lämnade in handväskan för låsbyte
och ville skrika när snälle Izgisson sa att det skulle ta en timme.
Eller skrika hade jag inte orkat....

Så idag ska jag i lugn och trygghet ta reda på hur min smärta är
och vad jag vill göra mot den.
Jag känner lugn inför att jag antagligen kan få vila inatt
även om värken sätter in, jag har ju små piller i skåpet.
Och får jag vila, ja då klarar jag det mesta.

Svampen i munnen har jag inte lyckats lika bra som jag tänkt med.
Allt smakar blä och det är trist.
Jag visste inte att rent fräsht vatten kunde smaka skunk.
Men det  går ju över;-)

Jag har fått tillbaka mina fötter!!!!
För hur länge vet jag inte
men Sol utropade i morse att mina fötter var tillbaka
- och det är de!!!
Jippi!!


kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0