Tandvård vs Älgjakt

Ja, det är ju lika bra att jag tar itu med rubriken direkt.

Min underbara sköterska B (på Onkologen)
och jag tyckte att vi hittat en lösning på mitt problem
med att kombinera en rotfyllning med lite cellgifter.
Vi flyttade nästa omgång lite, vi fixa med provtagning
och så vidare.

I morse ringde jag min tandläkare för att vara ute i gooood tid
och kunna få ihop detta.
Han blev stum.
Den tjugonde? sa han
Den tjugonde??
Men men, det är ju älgjakt då??!!

Jaha, så var det med det...
Nu är jag på 'jakt' efter B igen för att kunna trolla med knäna på annat sätt.

Glatt kan jag meddela att på morgonens promenad
såg jag bara en mördarsnigel.
En enda.
Ja, jag vet att de andra jäklarna har bäddat ned sig
och återkommer nästa säsong men jag tänker glödjas åt nuet.
De är så äckliga att jag inte ens förmår mig att trampa ihjäl dem.
Jag kan faktiskt inte ens sikta in mig på dem när jag kör moppe.
BLLLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!

Idag ska jag iväg på cancerkurs.
Det ska kanske bli lite spännande.
Jag gissar att jag inte riktigt är i fas
(känns som om jag kommit lite "för långt")
men det kan ju vara något för mig i alla fall.

När jag surfat runt lite har jag sett att flera blivit erbjudna typ sminkkurser
och liknande men det har inte jag sett röken av.
Inte heller någon "Istället för hår-kurs" Synd.
Allra helst för de här omkring som tycker att det är jobbigt.
Ska det vara en sådan skillnad på var man bor??

Nej, nu ska jag ladda med att vila
så att jag kan ta mig till sjukan på kursen.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: BJ

Vill bara säga att du och din blogg är fantastisk!!! Fakta, självkritik, insikter och kuligheter om vartannat. Det är - faktiskt - kul att läsa din blogg.



Ordet "kul" känns fruktansvärt fel i sammanhanget – men det är det... äh, du fattar.



Stora höstkramar

2008-10-02 @ 10:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0