Telefonsamtal 2

Hmmm
har just mött en mycket annorlunda inställning
från en telefonförsäljare....

De ringde från....
ett telefonbolag som har många bokstäver
och siffra gemensamt med överskriften.

De ringde igår och idag.
Om samma erbjudande
(vilket jag tycker visar hur de även behandlar varandra
- skicka tråkiga samtal vidare...)

Vad erbjudandet innefattar är inte det mest spännande.
Utan (som vanligt) att jag är obstinat.

"Tack, det låter faktiskt intressant
men jag vill ha information på papper
innan jag bestämmer mig.
Jag har inte hjärnkapacitet i nuläget att ta sådana beslut på telefon."

Jo jag kunde jättelätt få en preliminärbeställning
som jag bara behövde tacka nej till inom 14 dagar.

"Men tack det vill inte jag ha,
jag vill inte preliminärbeställa något jag inte vet om jag vill ha"

Här slutade samtalet igår.

Idag ringde en ny.
Och vi repriserade gårdagens diskussion....

Så fortsatte vi:

"Ja men vi kan ju inte hålla på och skicka ut
broschyrer till alla, det är ju typ 4,5 miljoner"

"Synd, för det verkar ju vara ett spännande erbjudande
och då missar ju ni mig som kund"

"Ja, fast det har ju ingen betydelse för oss"

MEN VARFÖR RINGER NI TILL MIG DÅ???????????


kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0