Trött-inget för trötta att läsa

Alltså jag kan en massa trött.

Jag minns faktiskt hur trött man var efter en helg
som oövervinnerlig tonåring.
Jag vet exakt huuuur trött man kan vara efter kurser och läger.

Jag minns hur trött man är som nyss hemkommen,
ensamstående mamma från BB med magen uppsprättad (o ihopsydd).
Jag vet hur trött man är sex månader senare.....

Jag vet hur trött man är när man jobbar heltid
samtidigt som man pluggar heltid och ja samtidigt
försöker leka mamma på heltid.

Jag vet hur trött man kan var i slutet av månaden
när man sitter med alla räkningar.
Jag vet hur trött man kan vara när doktorn sagt
att man är på väg in i väggen och att sköldkörteln också är lite trött.

Trots detta hade jag inte en aning om hur trött
en människokropp kan vara utan att, ja, liksom stänga av.

Men det som är bra med denna sanslösa trötthet
är att den tar slut.
Jag vet det.

För om den inte gör det.
Ja, då blir jag lite trött.

kram
ingla

Kommentarer
Postat av: Monica

ASGARV !!!

2008-10-02 @ 19:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0