Duktig flicka!

Jag önskar att det inte var så mycket gnäll
från mig men.... ja det är som det är.
Idag är det i alla fall en bra dag.
Och bra, ja det betyder att jag orkar
göra en sak utanför mitt hem.

Det är torsdag idag så jag borde alltså gå på cancerkursen.
Men jag har ett par ärenden på stan jag borde fixa så....
Ja, jag fick meddela Ulla (kurator) att jag inte kunde komma.

Och hon såg (som vanligt) världen från ett helt annat håll än jag.
Hon var artig och sa att det var synd att jag inte kom men
sedan berömde hon mig för att inte försöka för mycket.
Att inte vara duktig flicka!

Och nu när jag sitter i min soffa efter dagens kraftansträngning
försöker jag vara lite stolt över mig.

Jag känner att Den Stora Tröttheten fått släppa mig
ur sina klor för den här gången (hoppas jag).

Jag är bara helt utsliten
så när kvällen kommer
kan jag ha orkat vattna blommorna,
plockat i diskmaskinen och eventuellt tvättat en maskin.

Och även om jag inte orkat det
så ska jag försöka att vara lite stolt

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0