Vänskap

En man trillar ned i ett djupt hål.
Det är alldeles för djupt och väggarna
alldeles för hala för att han ska lyckas ta sig upp själv.

En doktor går förbi
Mannen: "Hjälp mig, jag har trillat ned och kommer inte upp själv!!"
Doktorn skriver ut ett recept och kastar ned.
Han går sedan vidare.

En präst kommer förbi.
Mannen: "Hjälp mig, jag kan inte ta mig upp själv !!"
Prästen skriver ned en bön på ett papper som han kastar ned.
Han går sedan vidare.

En vän kommer förbi.
Mannen: "Hjälp mig!! Jag har hamnat i detta djupa hål och jag kommer inte upp."
Vännen hoppar ned till mannen i hålet.
Mannen: "Men är du inte klok!! Nu är vi ju två som sitter fast här."
Vännen: "Lugn. Jag har varit här nere förut.
Jag vet vägen upp!"


(Fritt från tv-serien West Wing)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0