Apollo 13

Såg filmen Apollo 13 (igen)
Det är ju ganska mycket som går fel......
Så fränt att se Hollywoods försök att återskapa
den bragd det tog att få hem tre austronauter
från rymden i ett trasigt skepp.

Det finns många fina repliker i filmen.
Den mest kända är såklart:
"Huston we have a problem"

Men min favorit är när allt brakar loss där ute i rymden
och chefen för markkontrollen (galant spelad av Ed Harris) frågar:
"What do we have on this spacecraft that´s good?"

Snacka om rätt inställning!!
Allt går åt pipan.
Inget fungerar på rymdskeppet
och alla springer runt som yra höns

"What do we have on this spacecraft that´s good?"

Det, mina kära medastronauter,
är vad jag hädanefter kommer att fråga mig!!

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0