Dag med förväntan

Idag börjar förmedicineringen inför Taxotere 2 i morgon.
Det betyder hästdoser med kortison.
Då grundförutsättningen är en mycket sliten och trött Ingela
så väntar jag mig mycket av dessa piller.
Man blir ju oftast speedad av kortison
och det skulle mitt hem och min trädgård behöva att jag blev!!

Tyvärr har mina fötter de senaste dagarna fått den vanan 
att de växer till gigantiska elefantfötter om jag
befinner mig i stå- och gåläge för länge.
Trodde inte att en fot kunde växa så mycket utan att explodera.
Mycket schpennande....
Jag kan nog lösa det med att göra synnerligen korta arbetspass
och sedan slänga upp fötterna efter väggen.

Ja, och eftersom jag får rävgiftet i morgon är ju idag sista dagen
på ett tag som jag är pigg och glad.
Det vill Sol och jag ta till vara eftersom hon rymmer till Indien på onsdag.
Hon kommer att vara borta i typ tre veckor!!!
(Hallon påpekar att det bara är två veckor och två dagar.
Ska jag vara ärlig är det kanske två veckor o 1.5 dagar.
Men just nu känns det som minst tre veckor!!)
Det är det längsta vi har varit ifrån varandra
sedan de, lite brutalt, plockade ut henne ur min mage.

I alla fall vill vi då göra en mysdag av idag.
Och det blir ju en utmaning med massor av hushållsarbete
(inklusive tvätt inför hennes resa)
och mina svällande fötter.

Men skam den som ger sig.
Det här ska bli en underbar dag.

(Ska bara vila lite till,
tur att dottern är tonåring = hon sover fortfarande)

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0