Endast tomten är vaken

Fast så här års snickrar han väl paket antar jag.

Klockan är halv tre på natten och jag är vaken.
Tack Betapred (kortison) OBS ironisk!!

Runt tolvslaget var jag så trött att jag ville gråta.
Men det var saker som måste göras.
En ansökan till en fond som måste postas i morgon.
Hoppas att jag kan kopiera kvittot på peruker på onkologen i morgon....
Ett tack-kort med lite trisslotter i till mannen
som så snällt lämnade in min plånbok i torsdags,
när jag lämnade den åt sitt öde på busscentralen,
ja det vill jag få iväg.

Och nu sitter jag här.
Jag har provat varje möjlig sovställning
på varje möjlig sovplats i hemmet.
Men eftersom sovställningen måste kombineras
med fötter i högläge så blir det körigt.

Och så är jag ju skitpigg
Ja, fläckvis.
Typ där hjärnan bestämmer över sömn.
Resten av mig är som sagt gråtfärdig av tröttma.
Klockan ringer tidigt i morgon eftersom jag får gifteri klockan 10.00
Spårvagn, tåg och buss gör några timmar.

Jag har filmen Bourne Ultimatum i bakgrunden.
Den behöver man inte engagera sig i.
och så kan man skippa jakterna.
Jag vet inte varför jag gillar Bournefilmerna.
Antagligen för att hjälten har ågren.
Jag gillar hjältar med ågren.
Jan Guillous Hamilton har ågren. Gillar jag.
Arnold har aldrig ågren. Han är dum.

Min kära kusin Emma har jobbat med Bournefilmen jag ser.
Hmmmmm det är nog därför den är så bra.
Jag tycker mig kunna ana hennes arbete ;-)

Emma gillar maränger.
Jag gör jättegoda maränger med chokladsås i.
Nästa gång jag åker till London ska hon få det av mig.
Minns jag det tro??

När Sol fyllde sist fick hon en trollstav av Emma som använts i Potterfilmerna.
Sol som älskar Potter blev lyrisk.
Nu väntar vi bara på att vi ska få själva Harry, han är söt.
Fast till mig kan ni skicka med Snape istället.
Och om han är upptagen nöjer jag mig gärna med pappa Malfoy.

Jag var i London när jag egentligen förstod att det var cancer.
För trots att jag meddelat alla jag mötte inom vårdsvängen efter provtagningen,
läkare, sköterskor, läkarsekreterare (och en och annan städare antar jag),
att jag skulle vara i London och fira min födelsedag
mellan det och det datumet,
trots det så ringde de mitt under min resa.
De sa ju inget på telefon,
men de berättade att de ville att jag skulle komma in
samma dag för att få resultaten.
(Och det var ju lite bökigt)

Så därför missade jag en kväll med covers framförda på ukulele.
(Hoppas få uppleva det någon annan gång.)
Det är ju ganska sällan de har så himla bråttom att berätta positiva besked gissade jag.
Ja, så tänkte jag i alla fall och försökte att inte deppa ihop på min födelsedagsresa.
Usch så gnälligt.
Om jag inte vore så trött skulle det inte vara så gnälligt.
Resan var nämligen alldeles underbar, som Askungen skulle sagt.

Nu höll jag precis på att börja berätta om hur underbar min dotter är
och hur bra vi har det när vi reser.
Men jag tänker inte göra det .
Nej, nu har det gått en halvtimme, klockan är tre.

Måste erkänna att jag ljugit.
Det är inte bara tomten och jag som är vakna.
Berit, min kanin, är vaken.
Och hon undrar när tusan jag ska släcka ned
och sluta knattra på tangentbordet så hon får sova.
Nej, hon skulle aldrig säga tusan, möjligtvis sjutton.
Berit är en lady - alternativt diva.
Nu ska jag försöka sova igen.

kram
ingla

Ups, korrekturläsningen klar 03.14 -
fast jag har ingen prestationsångest........

Kommentarer
Postat av: Monica

Gillar också de filmerna........

Och det är ju inte helt fel att de är i Goa!!

(i tvåan)

Mitt paradis på jorden.

2008-09-29 @ 20:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0