Enträgna matgäster och peruker

Men hallå.
Jag har missat något.
Kan det bero på att jag inte har någon dagstidning?
I alla fall så har områdets fåglar plötsligt bestämt att
det skulle vara mycket lägligt om jag öppnade mathaket här utanför typ.... nu.
Jo, det är sant.
De rotar runt i mina två stendöda hängamplar och säger:
Ja, det var ju här maten hängde förra vintern.
Men men, det är väl inte vinter än....?

Nej, det är inte vinter än.. men tack gode gud så är det höst.
För det första så är hösten min favorittid -
och jag vill ha så mycket favoriter som möjligt nu.
För det andra är sommarhetta såååå tråkig att kombinera
med hejdlösa svettningar för att kroppen slåss med en massa medusiner.
Och en sak till som jag inte tänkte på:
Om det nu är lite svalare kanske jag kan orka
inte bara hämta ut utan även använda den roliga peruken.

Jag har alltså en peruk här hemma.
Den hämtade jag ut tidigt, innan håret började falla.
När Sol o jag sedan hade friserat mig kändes det inte
som om den passade. (Det har även varit alldeles för varmt)
Min lilla snusis som mamma batikade någon gång
på tidigt fjortonhundratal har känts helt ok.
Men nu är det ju som så att den peruken jag har här hemma är så ordentlig.
Den som ligger hos frisören och väntar är flätig och rolig!!!!

Hmmmm jag åker nog och hämtar den idag.

kram
ingla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0